محــــرم است ، موزیــک ممنوع ، لباس رنگی ممنوع ، خنده ممنوع ، تنفس ممنوع !

امروز تو ماشین نشسته بودم و داشتم برمیگشتم خونه که ایست بازرسی جلوم رو گرفت و جوانی که شاید چندین سال از من کوچکتر بود به حکم اسلحه در دستش بزرگ بنده شد و سوالاتی پرسید بسیار دردناک برای من و کشورم و اعتقادات مردمم :

چرا موزیک گوش می دهی مگر نمی دانی محرم است ؟
چرا لباس مشکی نپوشیدی مگر نمی دانی محرم است ؟
چه کاره ای ؟

که اگه در جواب دادن بیش از حد معمول کندی می کردم احتمالا دلیل نفس کشیدنم را هم در محرم جویا می شد .

می خواهم بدانم که محرم به واقع برای عزاداری برای از دست رفتن حسین است که ایدئولوژی های زیبا داشت یا ناندانی برای چند دسته از آقایان ؟

می خواهم بدانم که چه کسی گفته که 1 جوان می تواند عقاید مرا در ترازوی تلقیناتش بیندازد و با توجه به شکل و شمایل بنده در موردم اظهار نظر کند ؟

به واقع نوحه گوش کردن که خودش نوعی موسیقی است نشان دهنده ی عزادار بودن بنده و گوش کردن موسیقی با متن رمانتیک نشان دهنده ی کافر بودن من است ؟

به واقع تمام اندوه و ناراحتی بنده در رنگ لباسم خلاصه شده ؟

چرا سنت هایمان را به محل کسب مواد فروشانی که شب ها در هیئت ها ملت را به چرت وا می دارند ، بسیجیانی که سعی در فعال شدن و … دارند و بسیاری مشاغل دیگر کرده ایم ؟
پس همه چیز های ایرانی فراموش شده و ملت خندان و شادمانی که در کنار خانواده هایشان همیشه خندان بودند و اعیاد رو جشن می گرفتند باید تمام عمر خود را در نگرانی به سر برند و جوانانشان باید منتظر بمانند تا محرم بیاید و شاید در دوران عزاداری تفریح کنند ؟

زمانی از اینکه ایرانی بودم مفتخر بودم … زمانی از اینکه در ایران تحصیل می کردم شادمان بودم که می خواستم به اوج آمال و آرزو هایم برسم در مملکتی که همه در آن می نالند و امروز مینالم و سر افکنده ام که در کشوری هستم که نه گذشته ای برایش مانده که به آن بنازد و نه آینده ای در پیش دارد که به چشم به آن بدوزد .

محرم و باقی عزاداری ها همینطور 4 شنبه سوری و باقی اعیاد همه سوژه ی دستبرد و تغییرات آقایان شدند و این مردم به هر رنگ که آنان خواستند درآمدند … عوام فریبی به اوج رسید تا حدی که خود مردم هم سر خودشان کلاه می گذارند … هرکس پشت انبوهی از مو و ریش پنهان می شود و مومن خوانده می شود .

وای به حال کشوری که میزان سنجش مردمش ظواهر باشد .

پاسخی بگذارید

